Ilyen lesz az új déli Duna-híd

Az új déli Duna-híd látványtervét mutatta be Fürjes Balázs

“Halad az új déli Duna-híd tervezése” – írja legújabb Twitter-bejegyzésében Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

A politikus bejegyzésében azt írja: “jól dolgozunk együtt Ferencváros, Csepel, Újbuda polgármesterével, a BKK csapatával.”

A híd napi 55 ezer autóval tehermentesíti a belvárost. Lesz rajta villamos, kerékpáros és gyalogos közlekedés is, tág terekkel.

Az Új Duna-híd megépítésének kiemelt célja a belváros forgalomcsillapításának előmozdítása, továbbá a Dél-Budapest, mint jelentős potenciállal bíró, nagykiterjedésű rozsdaövezeteket is magában foglaló térség fejlesztésének elősegítése, beleértve a Duna főmeder és mellékág menti területek fejlesztését is.

Az Új Duna-híd és kapcsolódó úthálózat megépítése hozzájárul a Hungária körgyűrűn belüli belvárosi forgalomcsillapítás megvalósításához és a belvárosi Duna-hidakra nehezedő forgalmi terhelés csökkentéséhez. A Lánchídon, Erzsébet hídon és Szabadság hídon 30%-os, a Petőfi hídon 10%-os forgalomcsökkenés elérését segíti elő, melyet további, a Fővárosi Önkormányzat hatáskörébe tartozó forgalomcsillapítási intézkedések kiegészíthetnek, így a híd akár több, mint 50.000 személygépkocsival tehermentesítheti naponta a belvárost. Ennek az az oka, hogy az M1-M7 felől az Egér úton és az Andor utcán Budapestre érkező autók a jövőben elkerülhetik a Rákóczi hidat, és az új hídon haladhatnak. Azáltal, hogy a Rákóczi híd délről érkező forgalma csökken, a Rákóczi híd a jövőben a Petőfi híd és az Erzsébet híd forgalmának átvételében is nagyobb szerepet tölthet be.

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!